Dag 3 - Reisverslag uit Iso Syöte, Finland van Paul en Eline - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Iso Syöte, Finland van Paul en Eline - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eline

23 Juli 2014 | Finland, Iso Syöte

Vanochtend ging dus om acht uur de wekker. Deze nacht was het lichter geweest dan de nacht ervoor, waardoor we niet zo goed hebben geslapen. Dat is het nadeel van 24 uur licht op een dag. Je lichaam komt niet meer in de ‘nachtmodus’. Na langzaam op gang te zijn gekomen zijn we richting het hotel gereden. Daar stond onze gids op ons te wachten met dezelfde Zwitserse mensen als gisteren.

We reden ieder met eigen vervoer maar achter elkaar aan naar de boerderij Finn-Jann nabij Taivalkoski. Hier hebben we een ‘Husky-safari’ gehad. Hier hebben we verschillende husky’s ontmoet van verschillende leeftijden, reuen en teven. Ook waren er twee nestjes en we hebben natuurlijk met de honden geknuffeld! Bij husky’s denk je al gauw aan deze zwart-witte honden met blauwe ogen, maar deze hadden ze maar twee, terwijl ze in totaal 81 honden hadden! Veel honden hadden een meer labradorachtig uiterlijk en waren niet voor honderd procent husky maar hadden andere rassen in zich om de snelheid en andere zaken te verbeteren.

De trainer (een 28-jarige Nederlander!) kende alle honden bij naam en kende hun karakters. Knap hoor, 81 honden! In de winter begeleidt hij vooral sledetochten waarbij toeristen zelf de husky’s mogen sturen.

Na alle informatie die we gekregen hadden en na het knuffelen zijn we lekker een sapje gaan drinken en ons toch maar in gaan smeren tegen de felle zon. Na lekker relaxingtime zijn we op onze quads geklommen om lekker te gaan crossen. We hebben alles gehad: heide, zandpaden, kiezelpaden, bospaden. We gingen in ieder geval kei hard! Hadden we wel slim bekeken natuurlijk, want ik had bewust de twee quads achter de begeleiders uitgekozen zodat we niet op eventuele langzame anderen moesten wachten, en dat heeft gewerkt! Hoppakeetje, lekker snel! Wel een paar keer bijna van de quad af gestuiterd vanwege mijn lichtgewichtheid, maar het is me gelukt te blijven zitten. Dat viel bijna niet te zeggen van de begeleider voor mij. Die maakte bijna een kopol voorover met zijn quad maar kon nog net voorkomen dat hij doorrolde.

De dag was hartstikke gaaf, maar het vrat energie. We zijn na het quadrijden nog even wat met de begeleiders gaan drinken en vervolgens zijn we nog even naar een supermarkt gereden om nog wat boodschappen te doen. Daarna zijn we lekker op de bank neergeploft en voor vanavond staat er weinig meer op de planning dan een biertje drinken (drie euro voor een halve liter!) en in de sauna. Tijdens het typen van dit verslag werden we nog even afgeleid door vijf rendieren die voor ons huisje aan het grazen waren, twee jonkies en drie volwassenen.

Fijne avond en tot morgen!

• 23 Juli 2014 - 22:47

Mama En Broeder:

Haa lienchen en paulus

Neem maar zo`n huskey voor fjerro mee heeft hij een maatje. Heb je wel een tv in je hutje om darten te kijken??? V gerwen is weer een ronde verder!! volgende wedstrijd is morgen tegen dave chisnall. Kijken dus!
    Bij het quadrijden heb je mooi de eerste 2 quads gepakt maar moesten de andere mensen nu niet op jou wachten eline?? hihi! Is het verder toeval dat die zwitsers al 2 keer met jullie mee zijn geweest of afgesproken werk. Volgend jaar zwitserland dus?

Veel plezier nog !
    Tom en Berry

• 24 Juli 2014 - 07:32

Marian:

Hee Paul en Eline,
    Wat leuk om jullie weer te volgen en zo mee te kunnen genieten van alle belevenissen!
    Heerlijk om in dit land op vakantie te zijn, geniet van de natuur en al het moois wat er te zien en te doen is.
    Dan doe ik dat hier thuis door jullie fotos te bekijken en de verslagen te lezen, die erg leuk geschreven zijn!
    Heeeeel veeeeel plezier! Groetjes, Marian

• 24 Juli 2014 - 08:49

Annie En Ton:

Hallo Eline en Paul,

Geweldig zo'n vakantie in Finland. Genieten van al het moois in de natuur. Als je dan ook nog mooi weer hebt is het helemaal compleet. Wat wil een mens dan nog meer. 's avonds in de sauna. Wat is Finland dan een prachtig land.
    Leuk om jullie reisverslagen te lezen.
    Genieten het is zo voorbij.

Veel plezier. Groetjes Annie en Ton