Dag 7 - Reisverslag uit Iso Syöte, Finland van Paul en Eline - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Iso Syöte, Finland van Paul en Eline - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eline

27 Juli 2014 | Finland, Iso Syöte

Aangezien onze nachtwandeling laatst mislukt was, probeerden we het vannacht nog een keer. Juha had verteld dat we met de auto rond moesten gaan rijden als we elanden wilden gaan spotten. Dus zo gezegd zo gedaan. Om kwart over elf stapten we in de auto. We hebben tot half een gereden, maar helaas – op een kudde rendieren na – geen dieren gezien. Wel mooie onverharde weggetjes bereden en mooie uitzichten bekeken.

Gelukkig hadden we voor vandaag niks op planning staan dus konden we vanochtend lekker uitgeslapen de dag beginnen met gebakken eitjes. Na wat niksen raapten we onszelf bij elkaar om te gaan wandelen. We zijn richting de top van de piste gelopen en deze zijn we met de voet afgedaald. Nou dat viel niet mee hoor, zo een piste is best steil.

Toen we eindelijk succesvol afgedaald waren, kwamen we aan bij de supermarkt waar we nog even melk en wortels gehaald hebben. We proberen het eten op te maken voor we naar huis gaan woensdag. De tijd vliegt helaas en na vandaag zijn er nog maar twee dagen die we kunnen invullen, waarvan er een in het teken zal staan van Rovaniemi.

We moesten natuurlijk ook nog omhoog. 2,3 kilometer omhoog lopen is niet zomaar iets, dus daar hebben we zeker een poos over gedaan. Paul is op een gegeven moment maar vooruit gegaan om alvast de melk in koelkast te gaan zetten.

Na het wandelen hebben we onze zwemkleren aangetrokken en zijn we naar het Namaankameer gereden. Hier hadden we laatst gekanood en nu gingen we er terug om te zwemmen. Na een tijdje op de steiger te hebben gezeten, ben ik toch maar het water ingesprongen. Hierna was het al gauw weer rond een uur of vijf en zijn we weer naar de bungalow gegaan.

Na wat gegeten en gehangen te hebben, zijn we in het hotel het zwembad gaan uittesten. Deze was prima, alleen een beetje klein. Maar als je door de ruiten naar buiten keek had je een mooi uitzicht. Nu typen we dit berichtje en dadelijk gaan we kijken of we mooie kaartjes voor thuis kunnen ontwerpen. Als afsluitertje gaan we kijken of we de wedstrijd van Michael van Gerwen kunnen zien, natuurlijk met een Fins biertje en wat chips.

De eerste regen in de hele vakantie komt nu uit de lucht vallen. Wat een geluk hebben we tot nu toe gehad!

Houdoe!

• 27 Juli 2014 - 22:23

Jan En Berry:

Ha vakantiegangers.

Jammer dat jullie gisteravond geen elanden hebben gezien, het zijn zulke mooie beesten. Wel dapper dat jullie het meer in zijn gegaan, dat doe ik jullie niet na, mij veel te koud af. Nog een paar daagjes en dan zit het er weer op. Geniet er nog van, dat doen wij ook van jullie verslagen.

Groetjes pap en mam

• 27 Juli 2014 - 22:31

Paul En Eline :

Ha thuisblijvers.
    Het water is best 'warm' voor hier. De gids zei laatst dat het toch rond de 22 graden zit.
    En als je er eenmaal in ligt dan is het ook goed te doen. Warmer dan het water in het binnenbad in ieder geval :). Darten kijken is niet gelukt...Dit mocht alleen online in Nederland uitgezonden worden. Helaas. Maar het bier smaakt er niet minder lekker door :).

Groetjes Paul en Lientje.

• 27 Juli 2014 - 22:47

Ardi:

Hoi Eline en Paul,

Leuk om jullie verslagen te lezen en jammer dat het er alweer bijna op zit in Finland. Wel een bijzonder land! Hopelijk gaat het niet teveel regenen. Geniet nog lekker een paar daagjes.

Groetjes, Ardi

• 27 Juli 2014 - 23:42

Yvonne:

Hoi Eline en Paul,
    jullie hebben niet veel gemist aan het darten, Taylor heeft ruim gewonnen, een paar keer leek van Gerwen zich te hervatten maar dat lukte niet, jammer volgende keer beter, wij wensen jullie nog een paar fijne dagen toe want het is alweer bijna voorbij, groetjes van ons xxx

• 28 Juli 2014 - 17:45

Nelly:

Hey vakantiegangers.
    Ik heb nog niks van me laten horen maar ik geniet van jullie verhalen en jullie genieten van alles wat jullie ondernemen. Fijn dat jullie een mooie vakantie hebben. Geniet nog even van de laatste dagen en ik wens jullie alvast een hele goeie reis terug naar Sint Tunnis. Liefs uut Assen