Dag 2 - Reisverslag uit Iso Syöte, Finland van Paul en Eline - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Iso Syöte, Finland van Paul en Eline - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eline

22 Juli 2014 | Finland, Iso Syöte

Het plan was om rond een uur of negen à tien op te staan, zodat we nog even boodschappen konden gaan doen voordat we zouden gaan kanoën. We hebben geen wekker gehoord en we stonden dus pas om elf uur à half twaalf op. Heerlijk uitgerust en het bed ligt heerlijk. Gelukkig is het ’s nachts lekker koel en we hadden geen last van beestjes in onze bungalow.

Doordat we rond elf uur ’s avonds nog een telefoontje gekregen hadden over dat de koffers rond één uur gebracht zouden worden zijn we dus nog een tijd lang opgebleven. Om kwart over één was de taxichauffeuse er, met gelukkig de goede koffers. Op de bijgevoegde foto is het rond één uur ’s nachts, dat is precies tussen zonsondergang en zonsopgang in, en nog hartstikke licht dus.

Maar back to the point. Om tien voor één stonden we in het hotel om de kanosafari te doen. De receptioniste bleek Nederlands te zijn en haar Nederlandse man zou de safari begeleiden. Met ons ging een Zwitsers gezin mee met hun zestienjarige zoon. We hebben een gezellige dag met kanoën gehad en we hebben ook in het heerlijke water gezwommen. (Eline wilde eigenlijk niet maar met wat gepast geweld van de gids is ze toch met kleren en al in het water beland.) Het uitzicht was prachtig en wat een rust. Je hoort hier in de natuur niets en bovendien zijn er geen regels. Dus na het varen gingen we een kampvuurtje maken en hebben we koffie gemaakt met meerwater en filterkoffie, smaakte prima! Ook kregen we een kaneelbroodje. In Finland geldt dat je alles mag en overal mag komen zolang je de natuur en andere personen maar niet schaadt. Zo mag je ook op andermans terrein komen als je diegene maar niet lastig valt.

In het water bleken vooral vissen en slangen te wonen. Slangen zie je niet en zijn ongevaarlijk, omdat ze al hun energie gebruiken voor het zwemmen. Je mag zelfs vissen als je alleen met een hengeltje vist. Voor fuiken en andere manieren heb je vergunningen nodig. Je ziet hier ook genoeg rendieren loslopen. Vergelijk het maar een beetje met de konijnen die je overal in Sint Tunnis rond ziet lopen. Pràchtig, pràchtig, pràchtig!

Gauw zijn we nog naar de supermarkt gegaan en daar hebben we wat boodschapjes gedaan, meteen 43 euro, auw! Na nog wat bankhangen zijn we toch maar gaan koken en eten. Vervolgens hebben we ons nog even omgekleed en zijn we nog bij het hotel gaan wandelen. Prachtige paadjes en je komt niemand tegen. In tegenstelling tot de verharde wegen waar je rendieren tegenkomt zagen we hier geen dieren. Wel groeien overal bosbesjes waar we lekker van gesnoept hebben, lekker hè, Yvonne?! De uitzichten zijn hier trouwens adembenemend mooi.

Na deze actieve dag zijn we nog even in de sauna geklommen ter voorbereiding van onze volle dag morgen. Nu lekker de oogjes dicht doen, want om tien uur moeten we weer paraat staan.

• 23 Juli 2014 - 08:34

Yvonne:

Hallo Paul en Eline,
    fijn dat de koffers er zijn, kun je tenminste schone kleren aan en stink je niet meer, ha, ha, ha. Mooie natuur daar dat is ook wel iets voor ons. Weten jullie dat je met bosbessen heerlijke pannekoeken kunt bakken, misschien een tip om dat te proberen. Wij zijn gisteren met Spot naar het bos geweest en die ging steeds in de diepste plassen met water water liggen dus toen we naar huis gingen was ze zwart.
    Wij wensen jullie nog veel plezier, groetjes papa en mama xxx

• 23 Juli 2014 - 12:41

Jan En Berry:

Hey luitjes,

Fijn dat alles vwb de koffers weer goed is gekomen. Nou Paul, ben je deze reis weer wat wijzer geworden lees ik. Eline moet je met " gepast geweld "aanpakken, niet vergeten want dat werkt dus.

Groetjes Jan en Berry

• 23 Juli 2014 - 19:49

Het Allerliefste Zusje Van Paul:

Hallo paul en eline,

Fijn dat jullie koffers er zijn! de foto's zijn leuk en zo te zien genieten jullie voluit!
    Het lijkt me alleen wel lastig auto rijden als die beesten midden op de weg lopen. (dit kan ook aan mij liggen want ik heb al een hekel als er vogels op de weg zitten)

Paul, je huisje staat nog! fijn he? Het is hier alleen wel erg warm, Ik dacht zondagavond toen ik naar bed ging, ik zal jou kleine ventilator maar even aanzetten, maar om 2 uur 's nachts heb ik hem maar weer uitgezet.. wat een tering herrie maakt dat ding!

Ik heb ook al ruzie gehad met de tv en de 2 afstandsbedieningen... ik zetten hem aan en klikte 'natuurlijk' op de verkeerde afstandsbediening.. en toen kreeg ik sneeuw te zien. Na wel een half uur had ik eindelijk weer beeld en wist ik welke afstandbediening ik moest hebben.

nog veel plezier samen en geniet ervan!
    nog 1 tip: neem mij de volgende keer mee in jullie koffer! :)

x loes