Dag 1 - Reisverslag uit Iso Syöte, Finland van Paul en Eline - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Iso Syöte, Finland van Paul en Eline - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Paul en Eline

21 Juli 2014 | Finland, Iso Syöte

Vandaag hadden we een lange dag.

Om acht uur vanochtend ging de wekker waarna we ons snel aankleedden en de koffers inpakten. Snel ontbeten we om vervolgens met de shuttle naar Schiphol te gaan. Ondanks dat we al online hadden ingecheckt, moesten we dit weer doen, omdat er hier geen balie voor alleen koffers was. De rij was erg lang, omdat er maar bij twee balies ingecheckt kon worden. Ik denk dat er wel honderd meter aan mensen twee-aan-twee stonden te wachten. Nadat we dit station gepasseerd waren aten we snel een broodje en moesten we gauw naar de gate. De reis was prima te doen naar Helsinki ondanks dat we te laat vertrokken vanwege de langzame incheckrij.

In Helsinki moesten we overstappen naar Rovaniemi. Opvallend was dat de helft van de reizigers in Helsinki Aziaat was, we hadden op onze vlucht wel mensen die doorreisden naar Vietnam. We hadden precies genoeg tijd om de afstand af te leggen tussen de gates en om snel naar het toilet te gaan. Deze vlucht duurde iets meer dan een uur en was dus ook zo voorbij.

Rovaniemi is een kleine luchthaven. Toen de koffers allemaal op de band lagen en op een gegeven moment op waren wisten we het: onze koffers liggen nog in Helsinki. We zijn dus verhaal gaan halen bij de balie en het bleek dat er te weinig tijd had gezeten tussen de twee vluchten om onze koffers in het vliegtuig te krijgen. Dit was bij meer passagiers die via Amsterdam reisden het geval. Gelukkig zijn ze wel getraceerd en worden ze ofwel via Oulo ofwel via Rovaniemi naar ons hotel gebracht per taxi.

Vervolgens moesten we onze auto nog ophalen: een mooie bruine Volkswagen Polo, dus Eline helemaal happy! Na 170 kilometer en verschillende rendieren op de weg kwamen we aan bij het hotel en kregen we onze cottage toegewezen. We waren precies op tijd, om kwart voor tien arriveerden we en om tien uur sluit het hotel!

Zoals het er nu naar uitziet is het een prachtig land, misschien ga ik wel emigreren, haha. Het is nu elf uur ’s avonds wanneer ik dit verhaaltje typ en het is nog steeds licht. Wij liggen nu uitgeteld op de bank, maar rapen ons nog even bij elkaar voor een miniwandeling. De sauna laten we vanavond maar even links liggen.

• 21 Juli 2014 - 22:51

Joyce:

Hey,
    Pfff ben ik blij dat ik niet mee ben in de koffer :p wat een gedoe, hopelijk komen ze snel ter plaatsen!
    Mooi vertrekje zo'n cottage!! En een mooie auto..
    Geniet van de natuur en jullie vakantie :) have fun!!!!!
    Xx